Endometrioza

Endometrioza este o patologie benignă, cronică, cu care pacientele se confruntă întreaga viață, de aceea diagnosticul timpuriu și managementul corect sunt esențiale.

Studiile actuale arată o întârziere în stabilirea diagnosticului la nivel mondial în medie de 6-10 ani,  de la debutul simptomatologiei. Diagnosticul tardiv lasă boala să evolueze, astfel pacientele se confruntă cu forme severe ce afectează profund calitatea vieții, favorizează absenteismul de la locul de muncă și determină infertilitate.

Dintre toate simptomele, se pare că durerea și infertilitatea sunt cele care au cel mai puternic impact negativ asupra calității vieții.

Nu toate pacientele diagnosticate cu endometrioză vor necesita intervenție chirurgicală, de cele mai multe ori terapia hormonală este de primă intenție. Atunci când sunt afectate funcții alte organelor vitale sau când durerea modifică intens calitatea vieții se va propune intervenția chirurgicală, realizată în cadrul unui centru specializat în patologia endometriozei.

Pe lângă pastile și intervenție chirurgicală mai avem un as în mânecă pentru lupta cu endometrioza, mai exact lupta cu simptomele pe care le produce această boală. Chiar dacă nu există date suficiente pentru a recomanda diete cu specific în endometrioză, din experiența căpătată în toți acești ani de lucru cu pacientele ce suferă de această boală, dieta antiinflamatorie funcționează extrem de bine. De asemeni, terapiile alternative precum yoga, acupunctura, masaj, osteopatia, au arătat o îmbunătățire a calității vieții la pacientele cu durere la menstră și durere cronică pelvină.

Ce vreau să știi este că nu ești singură în lupta cu endometrioza! Sunt aici pentru a stabili un diagnostic corect și complet, pentru a te ajuta să înțelegi mai bine această boală și pentru a elabora un plan de tratament.

Diagnosticul este cheia ce deschide drumul cunoașterii acestei patologii, pentru ca ulterior în acele cazuri selecționate, echipa chirurgicală să aducă o contribuție majora la starea ta de sănătate!