Ovare polichistice

Ai fost diagnosticată cu ovare polichistice sau te confrunți cu cicluri menstruale neregulate, exces ponderal, acnee, pilozitate accentuată?

Aș vrea să știi că sindromul ovarelor polichistice este o afecțiune frecventă, cea mai frecventă boală endocrinologică, ce afectează femeia de la adolescență până dincolo de menopauză. Incidența variază între 4 și 18% în funcție de criteriile utilizate de către medici în diagnosticarea acestui sindrom.

De asemeni e important să înțelegi că nu ai făcut tu ceva greșit și de aceea a apărut această afecțiune, cel mai probabil ai o predispoziție genetică. Spun ”cel mai probabil”, deoarece din păcate medicina actuală nu a descoperit exact cauza apariției acestei boli.

Femeile din întreaga lume experimentează întârziere în stabilirea diagnosticului, diagnostic eronat, sau management inadecvat.

Ce poți face pentru a imbunătății funcția ovariană, a crește rata de ovulație, a regla ciclul menstrual, a-ți crește șansele de a obține o sarcină și nu în ultimul rând cum îți poți ameliora calitatea vieții, poți afla din materialele pe care cu drag le-am pregătit pentru tine.

În vederea stabilirii unui diagnostic trebuie să știi ca este necesar un consult mai amănunțit în cabinet alături de efectuarea unei ecografii transvaginale. În funcție de aspectele identificate îți voi comunica dacă suferi sau nu de acest sindrom și vom putea alege în funcție de simptomele cele mai supărătoare pentru tine și modul de viață, cel mai bun plan terapeutic.